وبسایت حمیدرضا لاچین - فعال در حوزه‌ی منابع انسانی، رهبری و توسعه فردی

رویای من ساختن یک فرهنگ کاری مبتنی بر به‌زیستی هست. فرهنگی که در اون سلامت جسمانی، روانی، روحانی و عاطفی انسان‌ها مقدم بر هر اولویت دیگه‌ای تو محیط کاره و کار، منبعی برای بهبود کیفیت زندگیه.

وبسایت حمیدرضا لاچین - فعال در حوزه‌ی منابع انسانی، رهبری و توسعه فردی

رویای من ساختن یک فرهنگ کاری مبتنی بر به‌زیستی هست. فرهنگی که در اون سلامت جسمانی، روانی، روحانی و عاطفی انسان‌ها مقدم بر هر اولویت دیگه‌ای تو محیط کاره و کار، منبعی برای بهبود کیفیت زندگیه.

وبسایت حمیدرضا لاچین - فعال در حوزه‌ی منابع انسانی، رهبری و توسعه فردی

گزارش کارآموزی خارج از کشور- روز 1 و 2

جمعه, ۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳ ق.ظ

زمانی که به استانبول رسیدم نخستین چیزی که بسیار جلب توجه میکرد این بود که سطح سواد زبان انگلیسی اینجا بسیار پایین هست. حتی در جایی مانند فرودگاه بین المللی آتاتورک که مسافران خارجی زیادی در حال رفت و آمد هستند، مشکل صحبت به زبان مشترک انگلیسی وجود دارد. بدون یک همراه ترک امکان خارج شدن از فرودگاه و یافتن مسیر واقعا میسر نیست.

بعد از خروج از فرودگاه به سمت خوابگاه از طریق مترو راهی شدیم. استانبول نسبت به تهران شهر گرانتری است. مثلا کرایه هر سفر مترو در استانبول 2.6 لیر معادل 2700 تومان می باشد که تقریبا 5 برابر کرایه در تهران است. مترو در ترکیه بسیار خلوت تر از ایران بوده و عمده آن به صورت مونوریل و از داخل فضای شهر می باشد. مترو شهر استانبول در قسمت اروپایی این شهر بسیار فعال می باشد ولی در بخش آسیایی تعداد کمی ایستگاه وجود دارد.

زیبایی این شهر در نگاه اول بسیار خیره کننده می باشد. مجاورت با دریایی مرمره و مناظر طبیعی فراوان و پستی بلندی های جغرافیایی زیبایی بسیاری به این شهر بخشیده است. از لحاظ توسعه شهری میتوان گفت از تهران پیشرفته تر و اصولی تر می باشد.

دانشگاه ITU که در خوابگاه آن مستقر هستم در قسمت شمالی شهر که یکی از قسمت های مهم و تجاری می باشد واقع است. در این محله تعداد زیادی برج متعلق به شرکت های مختلف تجاری و خدماتی و بزرگ ترکیه وجود دارد. دانشگاه ITU نیز طبق اکثر رنکینگ ها دانشگاه شماره 2 در ترکیه می باشد و از قدمت و سابقه علمی و تاریخی خوبی برخوردار است. دانشگاه دارای محوطه بسیار بزرگ و زیبا با امکانات و ساختمان های مدرن برای دانشکده ها و ادارات مختلف می باشد. در طول تابستان دانشگاه فعال بوده و دانشجویان میتوانند دوره های آموزشی بردارند و حتی در خوابگاه اقامت نمایند. اتوبوس هایی در فضای داخل دانشگاه در طول روز پیوسته دانشجویان را بصورت رایگان جا به جا می نمایند.

با وجود این فقط امکاناتی در خوابگاه این دانشگاه مشهود است به گونه ای که برخی امکانات اساسی که در تمام دانشگاه های ایران وجود دارد در مشاهده نمی شود. دلیل آن کم کردن بودجه دانشگاه از طرف دولت ترکیه می باشد.

در این دانشگاه کارآموزانی از کشورهای اسپانیا، کانادا، لبنان، فلسطین، تونس، عربستان، نپال، پاکستان، لهستان، آلمان و ....در دو بلوک جدا مستقر هستند. فضای بسیار صمیمانه و دوستانه ای برقرار است. مسلمان یا غیر مسلمان، عرب یا ایرانی، هیچکدام در اینجا مانعی برای روابط دوستانه نیست و تمام کارآموزان با احترام به عقاید سایرین به تعامل مثبت با یکدیگر می پردازند.

شرکتی که قرار بر کارآموزی بر آن دارم، شرکتی با حدود 14000 کارمند و تعداد 80 شعبه در ترکیه در حوزه حمل و نقل محموله در سطح ترکیه و بین الملل است. نام شرکت Yurtici Kargo Servis می باشد که یک شرکت خصوصی مستقر در یک برج 9 طبقه بوده و از بخش های مختلف مرتبط با مهندسی صنایع مانند بازاریابی، تحلیل الزمات، فناوری اطلاعات، عملیات و... تشکیل شده است.

بنابر ابراز علاقه ای که خودم در مدارک ارسالی کردم مرا در بخش IT مستقر کرده اند. در این بخش وظایفی مانند پشتیبانی سیستم های عملیاتی، وب سایت و اپلیکیشن و داده کاوری و تحلیل سیستم صورت میگیرد. در حال حاضر در حال مطالعه کتابی درباره تحلیل الزامات می باشیم تا از هفته آینده کار را بصورت جدی شروع کنم.

این کتاب از لینک زیر قابل دریافت می باشد:

BABOK
حجم: 1.9 مگابایت


نظرات  (۳)

:-)
  • Mohammad Ali Shafua
  • Dear Hamidreza
    This is nice of you to provide me with the primary report of your staying at Turkey.
    Gourem from Turkey with us is not keen to stay at the factory we have planned for because of the number of days he expects to work and the distance from where he has stayed so far.
    It seems the organizational planning they have at Turkey for international training are well planned.Hope you manage to capture as much as experiences you do deserve it.
    Getting to know about how the previous students at that country have handled their training programs and the kind of reports they have generated and also the procedure on how they should report could be of value for you as the time goes by.Even the case of your co partner from Spain would be great to compare the regulations.
    The details about the nature of the area you are living in and the facilities available to you also would have value.


  • محسن تقی نژاد
  • چه قدر زیبا و آموزنده جناب لاچین 
    با آرزوی موفقیت روزافزون 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی