وبسایت حمیدرضا لاچین - مهندس صنایع، کارشناس منابع انسانی و مدرس زبان انگلیسی

در این وبسایت فعالیت ها، تجارب و یادگیری های دانشجویی و حرفه ای، مطالب علمی، سفرنامه ها و طبیعت گردی هایم را به اشتراک می گذارم

وبسایت حمیدرضا لاچین - مهندس صنایع، کارشناس منابع انسانی و مدرس زبان انگلیسی

در این وبسایت فعالیت ها، تجارب و یادگیری های دانشجویی و حرفه ای، مطالب علمی، سفرنامه ها و طبیعت گردی هایم را به اشتراک می گذارم

وبسایت حمیدرضا لاچین - مهندس صنایع، کارشناس منابع انسانی و مدرس زبان انگلیسی

گزارش کارآموزی خارج از کشور- روز 7 و 8 و 9

جمعه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۱ ب.ظ

روز هفتم از کارآموزی با آغاز پروژه تست اپلیکیشن همراه بود. ابتدا برنامه زمان بندی پروژه توسط مسئول مستقیم ارزیابی و نقص ها به ما اطلاع داده شد. اشتباه صورت گرفته در طراحی پروژه استفاده از واحد ساعت بود. برای رفع مشکل استفاده از تاریخ و شفاف سازی بیشتر گزارش پیشرفت پروژه، واحد زمانی به man*day تغییر پیدا کرد. در این صورت یک روز کاری که 8 ساعت تعریف شده است به عنوان واحد زمانی در نظر گرفته شد.

سپس پروژه اپلیکیشن آغاز گردید. مرحله اول discovery of application نام داشت. در این مرحله به بررسی ریز به ریز و جزئیات و عملکردهای اپلیکیشن پرداختیم. هدف آشنایی اولیه با فرآیندها و بخش های اپلیکیشن برای گرفتن تصور اولیه به منظور طراحی نقشه اپلیکیشن بود.

در اسپانیا مهندسی صنایع بیشتر مکانیکی و نزدیک به رشته مهندسی مکانیک می باشد. در نتیجه جنبه نرم و بیزینسی مهندسی صنایع برای دانشجویان مهندسی صنایع در اسپانیا زیاد شناخته شده نمی باشد. در نتیجه همکار اسپانیایی من اطلاعات اندکی و در برخی مواقع صفر از نرم افزار و طراحی و تحلیل سیستمی دارد. این امر سبب شده است که همزمان با انجام پروژه مسئولیت آموختن چیزهایی که میدانم به او را نیز عهده دار شوم.

برای طراحی نقشه اپلیکیشن به علت سابقه قبلی که در استفاده از نرم افزار VISIO را داشتم، این نرم افزار را انتخاب نمودیم. برای طراحی نقشه اپلیکیشن ابتدا تصمیم به جستجو نمونه های مشابه و کپی برداری گرفتیم، اما سپس شروع به طراحی با خلاقیت و برداشت خودمان و یادگیری از طریق آزمون و خطا نمودیم. در طراحی اولیه ای که بیش از یک روز کاری، طبق زمان برنامه ریزی شده، به عبارت دقیق تر 2 روز کاری طول کشید، قدم به قدم مراحل و آپشن های مختلف نرم افزار ترسیم گردید. برای طراحی مجبور به استفاده از 6 شکل مختلف برای مشخص کردن نوع عملکرد هر عملگر شدیم. برای مثال یک عملگر با کلیک کردن فعال می گردد و عملکرد دیگر باید اطلاعات در آن تایپ شود. برای تمایز اینها از شکل های مختلف استفاده شد. به علت منع شرکت و محرمانگی این اپلیکیشن چون هنوز به بازار عرضه نشده است امکان انتشار دقیق اطلاعات وجود ندارد.

نقشه اولیه طراحی شده هم شامل فرآیندها و هم شامل مفاهیم و محتوای نرم افزار بود. پس از تکمیل متوجه اشتباه خود شدیم زیرا درخواست از ما یک نقشه اپلیکیشن ساده و کلی شامل content های نرم افزار بود، نه ریز به ریز فرآیندها. زیرا قرار بود این نقشه به عنوان مرجع برای این اپلیکیشن به سایر مدیران بالادستی ارائه شود و طبیعتا هیچ فردی فقط با دیدن این نقشه به علت جزئیات زیاد متوجه نحوه کلی عملکرد نمی شد. در نتیجه مجبور به طارحی نقشه ای کلی تر که فقط دید کلی از اتفاقات و محتوای اپلیکیشن به مخاطب بدهد تهیه نماییم. پس از گذراندن 1 روز کاری دیگر و اصلاح نقشه برای دو مرتبه، نقشه ای کلی با سطح بندی های مختلف تهیه و ارائه گردید که مورد موافقت واقع شد.

مرحله بعدی عیب یابی و پیشنهادات بهبود برای اپلیکیشن بر اساس یافته های اولیه ای که از طراحی نقشه اپلیکیشن بدست آورده بودیم بود. در طول طراحی نقشه و کارکردن با اپلیکیشن متوجه نقص هایی گردیدیم که با اطلاع به شرکت مورد تایید آنها قرار گرفت و به طراحان برای اصلاح نواقص گزارش گردید. در فایلی جداگانه به ارائه نواقص یافت شده، پیشنهادهای بهبود براساس مقایسه با نرم افزار دیگر و ارائه راه حل تصویری پرداختیم.

 


برای آشنایی بیشتر با شرکت Yurtici Kargo Servis میتوانید به وبسایت شرکت مراجعه نمایید:

http://www.yurticikargo.com

نظرات  (۱)

  • محسن تقی نژاد
  •  با ارزوی موفقیت روزافزون 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی