وبسایت حمیدرضا لاچین - فعال در حوزه‌ی منابع انسانی، رهبری و توسعه فردی

رویای من ساختن یک فرهنگ کاری مبتنی بر به‌زیستی هست. فرهنگی که در اون سلامت جسمانی، روانی، روحانی و عاطفی انسان‌ها مقدم بر هر اولویت دیگه‌ای تو محیط کاره و کار، منبعی برای بهبود کیفیت زندگیه.

وبسایت حمیدرضا لاچین - فعال در حوزه‌ی منابع انسانی، رهبری و توسعه فردی

رویای من ساختن یک فرهنگ کاری مبتنی بر به‌زیستی هست. فرهنگی که در اون سلامت جسمانی، روانی، روحانی و عاطفی انسان‌ها مقدم بر هر اولویت دیگه‌ای تو محیط کاره و کار، منبعی برای بهبود کیفیت زندگیه.

وبسایت حمیدرضا لاچین - فعال در حوزه‌ی منابع انسانی، رهبری و توسعه فردی

گزارش کارآموزی خارج از کشور- روز 6

چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۳۱ ق.ظ

شرکت Yurtici Kargo سرمایه گذاری و توجه مناسبی به بحث خدمات رسانی اینترنتی خود داشته است. به گونه ای که با مراجعه به سایت آن امکان ثبت هر گونه درخواست حمل و نقل، رهگیری محموله، جایابی شعبه ها، محاسبه قیمت و... موجود است. دسترسی و وفور اطلاعات مورد نیاز در سایت این شرکت به گونه ای می باشد که با مراجعه به آن می توان از صفر تا صد فرآیندهای درون و برون سازمان، نحوه خدمت رسانی و فرهنگ سازمانی این شرکت به طور کامل آشنایی یافت. طبیعتا با توجه به استقبال روز افزون مردم به استفاده از خدمات اینترنتی، بستر اینترنتی مناسب این شرکت از عوامل موفقیت آن می باشد.

همچنین در playstore اپلیکیشن این شرکت موجود می باشد. این اپلیکیشن به زبان انگلیسی نیز موجود بوده و خدمات مهم اینترنتی سایت مانند سفارش، رهگیری محموله و محاسبه قیمت در این اپلیکیشن مقدور می باشد.

علاقه قبلی که به مبحث تجارت الکترونیک داشتم سبب شد که در نامه خودم به شرکت بصورت غیر مستقیم درخواست کار در واحد IT را بدهم. خوشبختانه همانطور که توقع داشتم در حوزه طراحی سایت و اپلیکیشن این شرکت تکالیفی به من واگذار شد.

هر اپلیکیشنی که طراحی می شود مورد تست قرار میگیرد. برای تست اپلیکیشن فرآیند های خاصی طراحی شده است که نمونه ای از آنها در تصویر زیر قابل مشاهده است:

اولین تکلیف من تست اپلیکیشن شرکت و تهیه گزارش مخصوص از این تست می باشد. به عبارت دیگر باید تمام عملیات های این اپلیکیشن من جمله log in, sign up و... را با وارد کردن اطلاعات موثق و غلط چک کرده و خروجی های بدست آمده را ثبت و سپس با نتایج مطلوب مدنظر مقایسه نمایم. به این ترتیب عیب های اپلیکیشن کشف می شود. البته اپلیکیشن شرکت قطعا بارها تست شده است و کار جدیدی توسط ما نیست، هدف سپردن این تکلیف به ما یادگیری نحوه تست اپلیکیشن و نحوه ثبت اطلاعات و گزارشات به عنوان یک فعالیت کاملا سیستمی و مرتبط با رشته مهندسی صنایع و تحلیل سیستم ها می باشد.

فعالیت دیگر طراحی نقشه صفحه اول وبسایت جدید شرکت می باشد. شکرت در حال برنامه ریزی برای طراحی مجدد و بهبود سایت خود می باشد. از ما خواسته شد که با بررسی سایت های مشابه و به عبارت دیگر benchmarking بهترین نقشه برای صفحه اول و اصلی سایت را طراحی نماییم. منظور از طراحی کد زنی نمی باشد بلکه طراحی ساختار و جایابی آیکون های مختلف بوده. این فعالیت در وهله اول نیازمند بررسی صفحه اول فعلی و تحلیل SWOT می باشد و سپس در مرحله بعدی عملیات  benchmarking و در نهایت طراحی نقشه  با نرم افزارهای مخصوص صورت می گیرد.

نکته جالب و ارزشمند این تکالیف اجبار ما به تهیه گزارش مدیریت پروژه می باشد. تمام طول امروز من و همکارم به طراحی ساختار شکست فعالیت های دو تکلیف و طراحی نمودار Gantt Chart پرداختیم. مطابق انتظار با آنچه در کلاس های درس به ما آموخته شده بود تهیه جدول زمانبندی در فضای واقعی کاملا متفاوت  و نیازمند راهنمایی افراد با تجربه بود. بعد از مدت ها جستجو موارد مشابه و استفاده از خلاقیت و راهنمایی سرانجام موفق به تهیه برنامه زمانبندی دو تکلیف فوق گردیدیم.

یادگیری و تجربه آموخته های دانشگاه در یک فضای بین المللی و مجبور شدن به ارائه تکالیف و گزارشات به زبان انگلیسی ارزشمندترین دستاوردهای این کارآموزی برای من می باشد.

نظرات  (۱)

  • Mohammad Ali Shafia
  • Dear Hamidreza
    This is nice of you to provide me with this report.Have you had any chance of comparing the effectiveness of what have your devised and that it is already being implemented to find out if any new innovation might have been generated in the process.
    How the activities you do act upon are being assessed by people who have given you the chance of being trained there?

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی