آنچه از گفتگوی محمدرضا شعانعلی به مناسب هشتمین سالگرد متمم یاد گرفتم.
خیرا محمدرضا شعبانعلی به مناسبت هشتمین سالگرد سایت متمم گفتگویی با سه تا از بچههای متمم درباره موضوعات مختلفی شامل مدل یادگیری، برندینگ شخصی، ارزشها و سبک زندگی، جامعه ایران و ... داشته که از لینک زیر میتونین فایلهای تصویری این گفتگو رو مشاهده کنین:
https://mrshabanali.com/interview/
این گفتگوها که بیشتر متمرکز بر تجارب، ذهنیتها و روشهای اجرایی شعبانعلی بوده، برای من پر از یادگیری و الهام بود که برخی از مهمترینهاش رو در این پست آوردم:
1) یادگیری از مدل ذهنی شروع میشه و بعد به مدل اجرایی میرسه. لزوما با یادگیری یه سری تکنیک نمیشه به توانایی پایدار رسید. باید روش فکری رو یاد گرفت.
2) برندینگ شخصی مثل برندینگ کالای لوکس هست. در برندینگ تنوع کمی داریم و مشتری بین گزینههای اندکی با قیمت بالا قراره انتخاب کنه. در برندینگ شخصی هم قرار نیست ما به هر سازی برقصیم. اصول و ارزشهای کمی داریم که فقط در اون چارچوب ارائه خدمت ارزشمند میدیم.
3) زندگی برمبنای نظام ارزشی، سوالها و انتخابهای سختی پیش رومون قرار میده. چون زندگی همیشه ما رو در تنگناهای تصمیمگیری بین گزینههای کوتاه مدت با منفعت آنی و بلند مدت با منفعت غیر آنی قرار میده.
4) ویژگی اصلی جامعه مرده نگاه کوتاه مدت و منفعت طلبی آنیست. زمانی جامعه دچار این ویژگی میشه که هر فردی به جای توجه به کل سیستم و محیط اطراف، به تغذیه از منابع زیرپای خود بپردازه و ارزشی برای جمع تولید نکنه.
پیشنهاد میکنم تماشای این گفتگوی هفت قسمتی رو از دست ندین.
#متمم #شعبانعلی #مدل_یادگیری #مدل_ذهنی #برندینگ_شخصی #ارزش #اصول #جامعه_مرده